10. märts 2015

Bangkok-Phnom Penh-Sihanoukville

7Hei-hei!

Sorry, meie postitused tulevad üsna aegsasti ja lühikesed, aga ütlen ausalt - ma sunnin end praegu tab-iga kirjutama. Ma vajan klaviatuuri! Aga okei..see hetkel ei oma nii suurt tähtsust, kuna ma lihtsalt pean edasi andma emotsiooni, mis me Phnom Penhist (kui Kambodža pealinnast) saime.
Niisiis, Bangkokist Phnom Penhi saamiseks pidime Bangkokis lennujaama vahetama. Selleks pidime sõitma bussiga ca 1h. Peaaegu terve selle sõidu aja me magasime, kuna unevõlg oli suuuur. Mina (Jaanika) põõnasin veel tunni-kaks ka lennujaamas oodates. Teises lennujaamas ootasime me ca 7h, et Phnom Penhi lennule saada. Algul mõtlesime, et veedame selle aja Bangkokis chillides, aga tõesti, me olime surmväsinud, kuna lend Oslost Bangkoki kestis 11h.
Seega, teises lennujaamas nautisime õues esimest sooja (bussis oli megakülm), sõime ja ootasime. Ohjumal..söömine :D See oli omaette elamus. Valisime mingi resto, kus oli näha pilte, mis toit on. Okei..mina valisin nuudlid pardiga ja Rasmus võttis minginriisi pardiga. Okei.. minu toit oli Rasmuse oma kõrval söödav, kuid ma vist sõin 2-3 ampsu. Rasmuse riisi peale oli löödud toores muna..see nägi välja nagu solk :D Ta vist sõi ka 2-3 ampsu ja siis lõpetas minu toidu. Coca ja Sprite olid ka enam-vähem veesegused pulbrijoogid. Ma võtsin vist ühe lonksu, kartes kõhuhädasid :D
Lend Bangkok-Phnom Penh läks hästi ja jõudsime kohale (lend toimus AirAisiaga, mille lennuki kadumisest sai just aasta :D).
AGA.. asjast :D Kirjutan hetkel seetõttu, et edastada teile emotsiooni, mis me saime Phnom Penhi jõudes. Oehh.. ilmselt ma ei suuda seda niimoodi edastada, et te aru saaksite, mida ma silmas pean. Saan aga kirjeldada seda, mida me nägime ja kogesime. Esimese asjana..lennujaamast väljudes mõtlesime, et võtame takso, mis viib meid Sihanoukville'i. Uksest väljudes aga ei lastudki meil eriti midagi rohkem mõelda või teha, sest meid ümbritses umbes 20 inimest, kes sebisid meid oma takso peale :D Valisime kõige turvalisemana tunduva ehk selle, kus olid taksol kirjad peal ja taksojuhil kostüüm seljas. Saime kokkuleppele, et 55$ saame Sihanoukville'i kohale (see teeb siis umbes 250km ja 4h sõitu).
See sõitnoli meie jaoks vist kõige hullem kogemus seni. Pimedaks läheb siin ca kell 19 (teil on siis kell 12). See tähendab, et pool aega sõitsime pimedas. Siinkohal mainin ära, et teeme küll pilte ka ja jäädvustame kõike, aga kaameraga ja ei saa neid tab-i kuidagi. Üritamr ikka telefoniga ka midagi jäädvustada, et edasi anda teile. Muidugi loome pärast albumi, kust pärast näete kõiki pilte ka.
Aga edasi.. sõit oli kogemus, mis on tempel mällu igaveseks. Esiteks siis sõit ise, mis on omamoodi traalivaalitamine :D Siin nagu liiklusreegliteks on ainult suunatuli ja signaal. Kõik sõidavad, kus ise tahavad ja peaasi on see, et teisest elusalt mööda saad. Kõrval sõidavad inimesed ühe rolleri peale viiekesi (?), kellest 2 on lapsed, peaaegu imikud. Ees sõidab auto, mille täismass on kahekordselt ületatud (pagasi hulgas on ka nt mootorratas, mis on kinnitatud, kui jalgratas) jne. Tee äärtes näed kõhnunud loomi (lehmad, koerad, kanad) ja lapsi, kes mängivad liiva sees paljalt istudes ja sinnasamasse ka oma kõhuhädasid tehes. Vot see on omaette maailm.. jah, kui olete telekast näinud aafrikalaste elu, siis Phnom Penhis on samasugune. Ei leidnud nagu neid vaadates põhjust elamiseks. Kurb, aga nii tundus.
Jõudes aga pärast 3,5h Sihanoukville'i oma peatumispaika (Beach Road, üks omanikest on eestlane), tundus asi juba veidi ilusam. Tegemist on ikkagi linnaga ja näha on ka poode jms. Peatumispaik on meil väga ilus, vaade basseinile ja toidud on head. Jeii, leidsime ka eestlased, kes viisid meid täna väga ägedasse randa, kua veetsime päeva täna. Minule tehti kenasti niidiga karvaeemaldust rannas (15$) ja elu on ilus, noh! Nüüd oligi väike pesu ja puhkus ning kell on sealmaal (20.30), et aeg minna linnapeale uudistama. Rasmus lisab varsti ka meie dropboxi lingi, kuhu laeme kõik pildid, mis siiani telefoniga tehtud. Paremad pildid on kõik kaameras..sorry, et me varem selle peale ei mõelnud, et me ei saa neid tab-i. Aga ehk ongi põnevam oodata ja pärast pildimaterjalist vaadata, mida me mõtlesime.
Igatahes, meil on siin tore ja kindlasti väga palju veel avastada. Üritame teid võimalikult kursis hoida oma tegevustega. Päikest ja armastust teile sinna. Meil on seda siin paljuuuu. Musimopsti!!